nnlogo-emb

SAMFUNN

Nordnorsk Næring

SAMFUNN

Jakter ny Rosa sløyfe-rekord i Nord-Norge

Tirsdag 1. oktober blåste Circle K årets Rosa Sløyfe- aksjon i gang på besinstasjoner over hele Nord-Norge.

bilde

Entusiastiske medarbeidere på Circle K Hesseng i forbindelse med fjorårets aksjon. Foto: Circle-K Hesseng

De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.

1. oktober gikk Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.
– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.

Best i fjor

I Finnmark var det Circle K Hesseng som samlet inn mest penger til Rosa sløyfe i fjor – om lag 28 000 kroner. I Nordland var Korgen best med 91.000 mens Circle K i Breivika i Tromsø var best i Troms.
– Det beste med å ha samlet inn mest penger, er at vi vet at det betyr så mye for andre enn oss selv. Vi kaller det årets viktigste kampanje. De fleste kjenner eller vet om noen som er berørt av brystkreft, og vi tror det er derfor engasjementet og givergleden er så stor, sa Tonje Stabell, stasjonsdriver ved Circle K Hesseng, i etterkant av fjorårets innsamling.

Boblende kreativitet

Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.
– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.

Rosa forskjeller

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

Del denne artikklen...

Del denne artikklen...

REDAKSJON

Terje Aurdal

Redaktør

Tlf. 913 88 748

Jonas Ellingsen

Journalist

ANNONSER

Viggo N. Danielsen

Produksjon / Annonser

Tlf. 922 86 696

PUBLISERES AV

Utviklingsselskapet
Refuse

Orgnr. 986 264 647

Nordn

Copyright 2017-2019

Powered by recoil